Badanie pola widzenia

Badanie perymetrem

Oceniają nas pacjenci
w portalu Regulamin opinii Zobacz wszystkie opinie

Czym jest badanie pola widzenia?

Jest to metoda wykorzystywana w diagnostyce okulistycznej i neurologicznej do oceny funkcji siatkówki, jak i uszkodzeń nerwu wzrokowego i układu nerwowego.

Pole widzenia jest to przestrzeń, którą widzimy, patrząc na wprost, nie poruszając oczami.

Jak wygląda badanie perymetrem?

• Pacjent w pozycji siedzącej wpatruje się w zielony punkt świetlny (punkt fiksacji) na ekranie perymetru.
  • W momencie pojawiania się w jego polu widzenia kolejnych punktów świetlnych sygnalizuje to przyciskając pilot, który ma w dłoni.
  • Punkty wyświetlane są w różnych odległościach od punktu fiksacji i mają różną jasność.
  • Poprzez naniesienie graficzne widocznych i niewidocznych punktów powstaje mapa obrazująca ubytek w polu widzenia.

To badanie wykonywane w naszym gabinecie okulistycznym w Mszanie Dolnej przy użyciu perymetru PTS 920 firmy Optopol Technology. Szybkie i precyzyjne badanie tak wyspecjalizowanym urządzeniem pozwala na ocenę zakresu ewentualnych uszkodzeń oraz stopnia ich zaawansowania.

Dlaczego warto wykonać perymetrię?

Badanie to jest niezbędne w diagnostyce i monitorowaniu leczenia pacjentów chorych na jaskrę.

• Perymetrię wykonuje się również podejrzewając choroby siatkówki i nerwu wzrokowego. Badanie to pomocne jest także w diagnozie schorzeń neurologicznych jak stwardnienie rozsiane, choroby przysadki mózgowej czy guz mózgu, a nawet cukrzycy.
  • Tak ważne dla zdrowia badanie powinno zostać przeprowadzone w gabinecie okulistycznym, który wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt pod okiem lekarza okulisty.
  • Nasz gabinet wyposażony jest w nowoczesne urządzenie diagnostyczne jak perymetr PTS 920. Dzięki zastosowaniu w nim innowacyjnych rozwiązań badanie jest wysoko precyzyjne i szybkie, co sprawia, że jest ono bardziej skuteczne i komfortowe dla pacjentów.

Chciałbyś zbadać swoje oczy? Nie zwlekaj. Badanie pomoże Ci ustalić przyczyny Twoich problemów.

Badania w naszym gabinecie okulistycznym w Mszanie Dolnej przeprowadza doświadczony lekarz Bartłomiej Jewiarz.

Przy użyciu nowoczesnego i profesjonalnego sprzętu okulistycznego, który precyzyjnie wykonuje badania. Dzięki zdobytej wiedzy i wieloletniej praktyce okulistycznej wnikliwe i starannie diagnozuje choroby i wyznacza plan leczenia.

Z życzliwością i cierpliwością wyjaśnia pacjentom każdą niezrozumiałą dla nich kwestię.